Villkor


 

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas (du får då en kopia på kreditupplysningen per post). Vi informerar inte banker eller andra långivare om en eventuell kreditupplysning.

Omvandling till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning genom att betala in ett lägre belopp eller genom att avstå från att betala hela fakturabeloppet. Flexibel delbetalning innebär att du betalar i din egen takt – med ett minimumbelopp om minst 1/24 av det utestående beloppet (dock alltid minst 50 kr per månad). Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång.

Exempel: Säg att du köper för 10 000 kr. Administrativ avgift är 29 kr/mån och rörlig årsränta är 19,9%. Du delbetalar 955 kr/mån i 12 mån. Årlig effektiv ränta blir då 29,22% och totalbeloppet för ditt köp om 10 000 kr blir 11 458 kr.

Vid betalning som understiger minimumbeloppet tillkommer en förseningsavgift om 50 kr för belopp upp till 200 kr och 135 kr för belopp över 200 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor och standardiserad europeisk konsumentkreditinformation:

Länk till Klarnas Allmänna villkor.

Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Klarna behandlar dina personuppgifter för att uppfylla våra åtaganden enligt detta avtal och för de övriga syften som redovisas i vår Dataskyddsinformation. Dataskyddsinformationen hittar du på vår hemsida, och genom att använda Klarnas tjänster så bekräftar du också att du tagit del av denna Dataskyddsinformation. Vi behandlar dina personuppgifter bland annat för att utföra identifikation, kundanalys, kreditprövning, marknadsföring och affärsutveckling. Vi kan också komma att överföra dina personuppgifter till utvalda partners (såsom kreditvärderingsinstitut), som kan vara etablerade i en stat utanför EU/EES. Du hittar mer information om vår delning av personuppgifter, dina rättigheter i förhållande till dessa, hur du kan kontakta oss med frågor, eller vända dig till myndighet med klagomål, i Dataskyddsinformationen.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10, mån-tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00 – 18.00 och helger 10.00 – 17.00.

För klagomålshantering vänligen besök vår webbsida för utförlig information. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckats lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00

Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm

Org nr: 556737-0431. www.klarna.se



Klarna. Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas (du får då en kopia på kreditupplysningen per post). Vi informerar inte banker eller andra långivare om en eventuell kreditupplysning.

Omvandling till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning genom att betala in ett lägre belopp eller genom att avstå från att betala hela fakturabeloppet. Flexibel delbetalning innebär att du betalar i din egen takt – med ett minimumbelopp om minst 1/24 av det utestående beloppet (dock alltid minst 50 kr per månad). Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång.

Exempel: Säg att du köper för 10 000 kr. Administrativ avgift är 29 kr/mån och rörlig årsränta är 19,9%. Du delbetalar 955 kr/mån i 12 mån. Årlig effektiv ränta blir då 29,22% och totalbeloppet för ditt köp om 10 000 kr blir 11 458 kr.

Vid betalning som understiger minimumbeloppet tillkommer en förseningsavgift om 50 kr för belopp upp till 200 kr och 135 kr för belopp över 200 kr.

Länk till Klarnas Allmänna villkor.

Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Genom att använda Klarna godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EESområdet.

Dataskyddspolicy hittar du här

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10, mån-tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00 – 18.00 och helger 10.00 – 17.00.

För klagomålshantering vänligen besök vår webbsida för utförlig information. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckats lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00

 

Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm

Org nr: 556737-0431. www.klarna.se





RETUR/BYTE

Vill du returnera eller byta en vara skicka den till oss och skriv vem paketet
kommer ifrån och din önskan om retur eller byte. Men kontakta oss alltid innan en retur eller byte.

Kunden får själv stå för porto vid retur/byte.

REA Bytes eller returneras EJ

Vid reklamation maila oss på info@lyckligabonan.se


T. Haverklint AB
Therese Haverklint
Tomtebovägen 12
72460 Västerås


Kontakt

info@lyckligabonan.se

Leveranstid:

Normalt sker alla leveranser inom 3-5 dagar till 1 vecka

Skulle någon  vara ha tagit slut meddelas om detta och du har rätt att få pengarna tillbaka

Vi ansvarar enbart för leveranstiden fram tills det att vi skickar beställningen, skulle Postnord ta längre tid än normalt, 1-2 dagar, så är detta inget vi kan styra över.

Färger kan skilja och stämmer inte alltid 100% från dataskärmen till verklighet.


Ångerrätt:


Du har 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan.
Du har enbart rätt att returnera varor i nyskick.

Om du vill returnera en vara står du för returportot, du står själv för postens hantering om du inte skickar paketet rekommenderat.


Bytesrätt:

Du har 14 dagars bytesrätt från det att du mottagit varan.

Om du vill returnera en vara står du för returportot, du står själv för postens hantering om du inte skickar paketet rekommenderat.

Betalningsalternativ:


Klarna faktura innebär att du får hem dina varor och betalar med fakturan som sedan kommer med posten. Du kan betala hela summan eller välja att dela upp betalningen (anges i kassan)

Skicka byten och returer till

T. Haverklint AB
Tomtebovägen 12
72460 Västerås